Gagnez du temps au comptoir en activant l’option d’enregistrement accéléré en ligne. Il vous suffit de fournir les informations concernant le permis de conduire et les coordonnées qui sont normalement recueillies lors de la prise en charge et nous serons prêts à votre arrivée. Vous pourrez prendre la route et rejoindre votre lieu de vacances en un clin d’œil !
Vous pouvez restituer votre véhicule en toute simplicité après la fermeture de l’agence avec Alamo. Nous vous dirons où le garer. Il vous suffit de déposer les clés dans la boîte de dépôt et voilà !
Évitez les files d’attente au comptoir de location et enregistrez-vous directement sur les bornes tactiles en libre-service d’Alamo. Enregistrez-vous sur la borne en libre-service et imprimez votre contrat de location sous forme de reçu. Vous serez guidé vers votre véhicule de location garé sur le parking. Au guichet de sortie, présentez le contrat de location et votre permis de conduire à l’agent et prenez simplement la route.
Pas besoin de vous rendre au comptoir ou à une borne en libre-service. Vous pouvez accéder directement à votre voiture !
Pour profiter de ce service gratuit en option, vous devez vous procéder à l’enregistrement accéléré en ligne et choisir l’option « Ne pas passer par le comptoir ». Il vous sera demandé de confirmer vos options d’assurance, d’accepter les Conditions générales du contrat de location et de saisir un numéro de carte de crédit valide (aucun frais n’est prélevé avant la restitution du véhicule). Imprimez simplement votre contrat de location et munissez-vous-en. Vous êtes prêt ! Rejoignez directement votre voiture, montrez à l’agent votre contrat de location et votre permis de conduire et prenez la route !
Tout conducteur additionnel doit remplir l’ensemble des critères de location. Des conducteurs additionnels peuvent être ajoutés dans n’importe quelle agence de location et à tout moment pendant la location. Des frais de conducteur additionnel de 8,50 EUR par jour TVA incluse (21 %) s’appliquent.
Lorsque vous restituez le véhicule en dehors des heures d’ouverture de l’agence de location, vous devez le garer dans un parc de stationnement réservé à Enterprise-Alamo, dans le « Parking Centrum Oosterdok » à l’adresse suivante : Oosterdoksstraat 150, 1011DK Amsterdam. Laissez le ticket de stationnement sur le tableau de bord et verrouillez les portières. Comme prévu, veuillez donner les clés du véhicule au responsable du stationnement. Le bureau du responsable de stationnement se trouve à côté de l'entrée/la sortie du parc de stationnement.
The minimum age requirement to rent all vehicles is 25. The maximum age to rent is 80. Renters between the age of 18 and 24 may rent all categories except Full Size, Premium, Luxury and Special. No additional fees apply to young drivers.
Vehicles can be driven in Andorra, Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Gibraltar, Italy, Ireland, Liechtenstein, Luxembourg, Monaco, Norway, Portugal, San Marino, Spain, Sweden, Switzerland, United Kingdom and the Vatican (Area 1). Any islands are excluded from cross border travels. Travels to Norway and Sweden are only permitted between 1st May and 30th September. On request vehicles may also be driven in Croatia, Czech Republic, Poland, Slovakia and Slovenia (Area 2).
Standard, Fullsize, Premium, Luxury & Special vehicles as well as the brands Audi, BMW, Mercedes and Volkswagen are not permitted to go into Area 2. A surcharge of 5.00 EUR per day excl. VAT (21%) will apply for all cross border travels to Area 2. Prior authorization to leave the country with the vehicle is not required except when traveling to countries in Area 2. Driving the vehicle into any unauthorized country without prior authorization is a breach of contract and will require the customer to pay for all recovery expenses.
Arrange Online and Save Money and Time
Limit your liability and avoid extra costs by choosing a coverage option. By choosing extra options online you benefit from the best pricing.
Collision Damage Waiver And Theft Protection (CDWTP) is an optional coverage which reduces liability in the event of damage or theft of the vehicle when no responsible third party is identified. If purchased or included in the rate the deductible for the car categories Mini, Economy, Compact, Intermediate, Standard and Full-Size is 900 EUR, for the car categories Full Size SUV, Premium and Luxury is 1200 EUR and for Special vehicle category is 3000 EUR.
This product only covers damages to the body of the vehicle. It does not cover roof, tires, or windows, broken/loss of keys, or contamination of fuel. Damage to the underbody and/or roof due to collision with bridges, tunnels, overhanging structures, etc. is excluded from the damage cover unless a force majeure can be proved.
Before purchasing CDWTP it is advisable to determine if the renter personal coverage is adequate to cover damage, theft, loss of revenue, administration fees, diminishment of value, and any towing, storage, or impound fees. If CDWTP is declined, the renter will be required to pay these charges and seek compensation through their carrier of personal coverage. CDWTP is not insurance.
For all reservations, there is a lead time of 1 hour from the time the booking is made before it is confirmed. All vehicles will be held for up to half an hour after the scheduled pick-up time during opening hours. If you are running late, please contact the branch to make them aware.
All rentals where the vehicle is not returned to the same location as it was collected from will be subject to a one-way fee. The one-way fee varies based on car category, location, and pick-up date. The exact amount of the one-way fee will be displayed during the reservation process when entering the dates, desired route, and car category. For all one-way rentals (domestic or international) authorization must be obtained either prior to arrival or at the rental counter. If the hirer returns the vehicle one way without authorization or returns the vehicle to any other location than the return location reflected on their rental agreement, an additional repatriation fee will be charged. Unauthorized international one-way drop-offs will incur a repatriation fee of €1200 (excluding VAT), in addition to the applicable standard one-way fee. Domestic one-way drop-offs are available between rental branches in the Netherlands. International one-way drop-offs are possible at selected Airports branches in Belgium, France, Germany, and Luxembourg only.
En tant que client, vous pouvez choisir comment payer le carburant ou la recharge électrique lors du retour du véhicule.
Politique relative au carburant et à la recharge électrique dans les agences hors aéroport :
Vous pouvez restituer le véhicule avec le même niveau de carburant ou de recharge que lorsque vous avez pris possession du véhicule.
Si vous choisissez de ne pas restituer le véhicule avec le même niveau de carburant ou de recharge, vous serez facturé au tarif local, qui est généralement supérieur au prix à la pompe ou au kilowatt-heure pratiqué localement.
Un réservoir plein de carburant ou un EV complètement chargé n’est pas garanti.
Politique relative au carburant et à la recharge électrique dans les agences en aéroport :
Vous pouvez restituer le véhicule avec le même niveau de carburant ou de recharge que lorsque vous avez pris possession du véhicule.
Si vous choisissez de ne pas restituer le véhicule avec le même niveau de carburant ou de recharge, vous serez facturé au tarif local, qui est généralement supérieur au prix à la pompe ou au kilowatt-heure pratiqué localement.
Remarque : les tarifs locaux du carburant et du kilowatt-heure varient selon la région de location du véhicule.
Une recharge électrique complète est considérée comme supérieure à 80 %.
All-season tires are available to purchase at time of pick-up on a limited number of car categories between 1 November and 31 March for a daily charge of 21,00 Euro and maximum 210,00 Euro per rental. In cases of loss or damage a replacement fee of up to 3500,00 Euro applies. If travelling cross border all-season tires may be a legal requirement. Please check with the rental branch at time of rental.
All major credit cards, issued by either American Express, Mastercard, Visa and Diners Club are accepted. All cards presented must be in the renter's name and must be valid for the duration of the rental. Digital cards (Apple Pay/Google Pay etc.), travellers checks, prepaid cards, cash, debit cards and retail store cards are not accepted as methods of payment.
A security deposit plus the estimated cost of the rental will be taken at the time of rental, or in the case of pre-paid reservations, a security deposit plus the total amount of ancillaries purchased at the counter. For Luxury and Special vehicles two major credit cards in the main driver's name are required for security purposes. The deposit amounts based on vehicle category and protection products selected/included are listed below:
Mini, Economy, Compact, Intermediate and Standard vehicles categories:
No Damage Waiver included or selected - Rental amount plus 600 EUR security deposit
Collision Damage Waiver (CDWTP) or Collision Damage Waiver Super Cover (CDWS) - Rental amount plus 400 EUR security deposit
Collision Damage Waiver Top Cover (CDWT) - Rental amount plus 200 EUR security deposit
Full Size vehicles category:
No Damage Waiver included or selected - Rental amount plus 1200 EUR security deposit
Collision Damage Waiver (CDWTP), Collision Damage Waiver Super Cover (CDWS) or Collision Damage Waiver Top Cover (CDWT) - Rental amount plus 600 EUR security deposit
Premium, and Luxury Vehicles categories:
No Damage Waiver included or selected, Collision Damage Waiver (CDWTP), Collision Damage Waiver Super Cover (CDWS) or Collision Damage Waiver Top Cover (CDWT) - Rental amount plus 1200 EUR security deposit
Special vehicle category:
No Damage Waiver included or selected, Collision Damage Waiver (CDWTP), Collision Damage Waiver Super Cover (CDWS) or Collision Damage Waiver Top Cover (CDWT) - Rental amount plus 5000 EUR security deposit
These amounts will be held on the credit card until the vehicle is returned and the final rental charge is debited. Any charges for damages, fines, taxes, penalties and the related administration fees accrued during the rental period will also be debited from the credit card after the return of the vehicle.
All drivers must present a fully valid driving license. Electronic or digital driving licenses are not accepted. All drivers must have held their license for at least 1 year. In addition, all renters must present a valid photo ID such as a passport or government-issued photo ID. A valid credit card in the renter's name must be presented upon collection of the vehicle. If the driving license is written in a language and characters different from those of the country of rental, an International Driving Permit is also required. Renters are advised to check whether local authorities require foreign drivers to present an International Driving Permit to avoid the risk of potential fines. Renters with licenses from countries who are not part of the International Driving Permit Agreement should carry a certified translation.
Alamo fournit au client un service de dépannage et d’assistance 24 h/24, 7 j/7. Ce service est assuré par l’assistance routière ANWB. Les informations complémentaires relatives à l’assistance routière 24 h/24, 7 j/7, notamment le numéro de téléphone, vous seront fournies au moment de la location. L’assistance routière est assurée dans le cadre de la location sans frais en cas de panne mécanique ne résultant pas d’une négligence du conducteur ou d’une faute volontaire de la part de ce dernier.
Option de protection Assistance routière PLUS d’Alamo Rent-A-car :
L’assistance routière PLUS offre une protection supplémentaire qui couvre les frais d’intervention* liés aux pannes résultant d’une faute commise par le conducteur ; pneu crevé, batterie, clés perdues ou enfermées à l’intérieur du véhicule, panne de carburant, ravitaillement du mauvais type de carburant ou échange de pneus*.
*Exclut les éventuels frais de réparation du véhicule et frais de déplacement pour changer de véhicule.
Afin de bénéficier de cette couverture, le locataire doit prendre contact avec le service de dépannage et d’assistance immédiatement après l’incident. Si le locataire ne contacte pas le service de dépannage et d’assistance et s’il entame une procédure ou engage des dépenses sans consentement préalable, la couverture Assistance routière PLUS ne s’applique pas.
Un service de dépannage de base est inclus dans votre location pour couvrir les interventions en cas de pannes mécaniques et d’accidents.
Prix de l’assistance routière PLUS : 6,50 EUR/jour TVA comprise.
All the vehicles in the Alamo fleet are insured against bodily injury and property damage that you might inflict on a third party as a result of an accident involving the vehicle. The amounts for such liability cover are available on request. In particular, you must comply with the rule concerning permitted destinations, as set out in the General Car Rental conditions of Alamo Rent-A-Car NL - in order to have the full benefit of the insurance provisions.
Aaron Coplandstraat 6 Amsterdam 1082 MG NL
Détails de l’agenceAmsterdam Schiphol Airport SCHIPHOL PLAZA ARRIVAL HALL 22 Amsterdam 1118AX NL
Détails de l’agence